Ma tegin midagi, et päästa seda romaaniliselt romantiliseks okasroosikeselossiks muutumisest

24. nov. 2009

Kaks aastat tagasi tekitasin ma Blogspoti oma pesa. Metsavald: Aja taskuis. Esmalt kirjutasin päris hoolsalt, aga teisel suvi-sügisel võtsin kätte ning hakkasin “interjööriga” möllama. Kahtlustan, et selle taha üritus jäigi. Ehkki mul on teisi arvamisi: nimelt otsustasin ma just toona, et võiks Kalliopiose loost pikki ülestähendusi tegema hakata. Seda kogemust loen väärtuslikuks. Praegu tunnen, et vajan kõrgemat küpsust, et nn “suur kirjanik” olla. Seesugust küpsust, mis kustutaks eelnimetatud napaka egoliku soovi ning päästaks mind naiivsest sõnastusest, mille pärast ma vahel kirjatöid pikalt avada ei julge.

Üleeile lugesin ma ajaloo tööks valmistudes ja/või hiljem-paralleelselt paiguti, mis “Aja taskuis” peitub. Kuigi teadsin liigagi hästi, kes need kirjutas, kahjurõõmutsesin pidevalt, kes see jobu nood kritseldas. Põhimõtteliselt oli normaalselt väljendutud. Tegelikult ma ei peaks ennast nõnda sõimama, mulle oli tekst huvitav ja ma sain igast reast ja kirjaveast aru. Minu ümber on hiljuti lihtsalt  üles kerkinud teemad, mida lahkasin 10. klassi viimases kirjandis. Seal ma arendasin edasi mulle circa veel 3 aastat varem usaldatud mõtet, et loomingul on väärtus(t) vaid siis, kui kirjeldatut ka teised peale autori mõisavad. Mida laiem kõlapind, seda parem. Nüüdsama astusin ma ise kardetud auku: õpetaja ütleb, et ta ei oska mu kirjandit hinnata, ja klassikaaslased leiavad ainult, et tarka juttu on aetud. Raske jälgida. Siplen tehtud masenduses.

WordPressi on märksa ebaloogilisem kasutada kui Blogspoti. Selles süsteemis oli palju lihtsam kujundada, sest vajaliku leidis märksa kiiremini ja lihtsamalt üles: vajalik ühes kohas. Praegu õpin siis seda keskkonda kasutama, võtan väljakutset rõõmuga. Loodan, et on arusaadav ja ebatõenäolselt ka mõistetav lugeda.

Gambare, comrades, ma lähen otsin, kus saab kellaaega +2 GMTks panna.

Lisa kommentaar

