Yalan söyleme bana…

16. mai 2010

Magamine  o n  äärmiselt väsitav tegevus. Eile ärkasin pool kaheksa õhtul; sest voodisse sain alles sama kuupäeva aegu kell 04. Enne kümmet läksin rattaga sõitma. Emajõe ääres on meeletu konnakontsert; segamini (vist) kajakahäältega ning mõni üksik ööbik ka sekka kõõksutamas. Kevadega on ikka nii, et kõik on nii multiroheline ja linnud ei lase magada. Meil aias alustavad enamasti juba kolmest, korra isegi lausa ühe aegu. Lärmavad. Armastuse vägi võidab alati. Romantika missugune. Rõve hakkab, kui sügavamale mõelda.

Mingisugune valge objekt ujus Emajõe ääres tiigil ja mulle meeldis mõelda, et see on luik. Niikuinii ei olnud. Vaatasin Supilinna poole. Tohutult naljakas märgata, millised hoonete tegelikud vahekaugused on. Tegelikud selle nurga alt. Sõitsin pimedas rattaga. Täitsa ohtlik oli kindlasti. Mingisugust seltskonda plaažile juba kogunes. Mul oli idee, et proovin und näha alles järgmise päeva 16st alates, aga vajusin juba öösel kell kaks ära. Läksin läätsedega magama. Mõned soovitavadki läätsedega magada, sest nii ei topi näppe nii palju silma ja ärritust on vähem. Lollakas oli ainult see, et ma ripsmetušši ei eemaldanud. Nüüd jään kiiremini vanaks. Hallid juuksed ja silenäonahk oleks väga ilus. See on särav detail. Praegu sain ilmselt õigesse unetsüklisse.

Ma ei julge kirjutada. Praegu on käsil tegelikult “Kalliopiose” juba väga mitmes ümberjutustus. Kontseptsioon muutub pidevalt. Seepärast oleks valus jälle mõttetult energiat raisata, kuid kui ma ei alusta, ei saa ka kunagi teada. Mortimeri karakterikujundus, -areng näib rahulduse osas paljupakkuvam. Oh, ma looksin otsekui juba oma elutööd ja praegu ma mõtlengi nii. Te enam ei imesta ka. Mängulisust – just seda on rohkem vaja.

+++++++++++++++++

Sissekande pealkiri on türgikeelne fraas, mis palub, et minategelasele enam rohkem ei valetataks. Seda laulab punkbänd Athena, kes esines siis Istanbuli Eurovisioonil kui kodulaval. “For Real”? Vaatasin ansambli lugusid läbi ja tegelikult ükski väga ei vaimustanud. “Yalan” kah mitte. Teise kuulamiskorra ajal hakkas mulle juba midagi koitma. Mulle tuleks justkui pidevalt signaale, nagu oleks mu maitse valesse suunda keeramas. Ma ei usu neid veel. AaaaaahaaaaAAAAAhAAAAAAAAAHHAaaaaaahhH! Vaatasin kommentaare läbi ning leidsin vihje, et “originaal on sada korda parem.” Hakkasin uurima. Enne seda palusin Getteril (kelle jaoks ka see lugu pole) endale mp3 saata. Selle lükkasin pooleldi tagasi, sest too oli akustiline. Selgub, et seesama akustiline ongi originaal. Serves you! No, but tries to serve me right. Kaveril pole ka mingit märget oma staatuse kohta. Lasin türgikeelse teksti, mis seal oli, translator´ist läbi. See ka mitte. Superweird!

Selgitagem erinevusi. Kaver, mille autorit ei tea, on muusikaliselt kõrgemalt tasemel. Esmalt on see ühemehedieela, ei ole akustiline. Teiseks: meloodiliselt poolelt on originaal loomulikus minooris, kaver aga harmoonilises (ma arvan, et täielkult). Professionaalsem vast. Praeguseks olen leidnud sõnadele kolm tõlget: esimene on kaveri kommentaaride seas, teine siin, kolmas sääl. Türgi keel on hirmpõnev.

Anna, kui bishōnen´e otsid, siis leidsin sulle hulga. Nende pereseisu kohta ei tea ega ka seda, kas mõni neid seiyu´na töötab. Tõtt-öelda ei tea ma isegi grupi nime. Hämmastav bänd on: isegi trummar on ilus. Laul on ka väga talutav. Laulja häält ei suuda ma lõpuni tabada. Meenutab veidi Renārs Kaupersit.  http://www.youtube.com/watch?v=megi-V_Rvtc&NR=1&feature=fvwp

Yalnız kendine inkarın
Sadece senden kaçarsın
Halin ele verir anlamazsın

Yalan söyleme bana

Tegelikult see pilt seal üleval liigub. Mul igatahes animeeritust ei näita. 😦 Vajutage pildile, et originaalaadressile saada.

2 kommentaari to “Yalan söyleme bana…”

  1. Anni Ea said

    PS Ilge ninakas on ikka. (Sidi laulja hääl.)

  2. Anni Ea said

    Bäh, kurgukas.

Lisa kommentaar

