Mustuse tsoon | Ettevaatus tuleb kasuks

3. juuni 2010

Tulin just kooli raamatukogust ja olen tõtt-öelda endast väljas. Kui mulle öeldakse, kunas mul peaks häbi olema, on midagi küll valesti. Ütlejal endal. Tema elu tundub välisvaatluse põhjal tõesti p***ssekukkunud (s t: ta pole sellega ise rahul) ja kindlasti mitte ainult minu arust. Ei oska talle kohe midagi vastu ka öelda. Väljendan siis ennast siin.

Õpiku ja raamatul on vahe. Peaks olema ükskõik, milline raamat välja näeb, peaasi, et sealt õppida saab. Äkki peakski keskenduma õppimisele, mitte köite väljanägemisele, kui lehed vähemalt õiges järjekorras on. Lisaks, prantsuse keele õpik, mille mina see sügis sain, oli palju närusemas olukorras, kui see, mille ma eelmine kevad tõin. Seega pole õpik loogiliselt võttes kuidagi tuttuus. Peale selle ei joo ma kohvi.

Nendesse raamatutesse kirjutamine on väga vajalik tegevus ja võib järeltulevatele põlvedelegi väga kasulik olla. Piisab sellest, kui ülesannete vastused kustutada. See kustutamine rikub raamatut palju rohkem. See kustutamismaania on haiglane. …ja kui keegi ajalooõpikus midagi alla joonib (mina seda ei tee, ma kirjutan lihtsalt parandusi), siis ju oli vaja. (Vaata lõigu esimese lause teist rindepoolt.) Juba ilukirjandusteostes pakuvad allajoonimised tihti abi, kui on vaja selle raamatuga tööd teha. Kahju muidugi, kui peab pastakakritseldusi nägema. Mina olen väga tänulik, et olen saanud neid saamatuid kasutada. Vähemalt on alati näha, et keegi on õppinud.

Plaa-plaa-plaa, mul ei ole häbi. Lihtsalt vihane olen. Mul ei ole hea meel, et kool selliseid inimesi vastu võtab. Ta on vist juba sel tasemel, et juba raamatu vaataminegi on pühaduseteotus. Muutugu siis ka orangutaniks ja kaitsku seda vara. Ma küll ei usu, et ta kellegi ees vastutust kannaks. Et ta peaks seda kandma. Tal pole mingit õigust. Muidugi saab mul olla ainult hea meel, kui ta minu tegemata tööd teeb. Miks mul peaks selle pärast häbi olema?

Kas kooli raamatud on võõrad? Kool vist ikka kuulub linnale või vähemalt riigile. Olen ma õigesti aru saanud? Kellele riik kuulub?

Veidi parem on nüüd, kuid tema võiks sellest tööst loobuda või seda teisiti tegema õppida, kui see talle nii palju stressi valmistab. Muutku tõesti oma elu paremaks. See olems esimene samm.

PS Matast niipalju, et ma ei tea, sest ma ei taha teada.
PPS Ma ei tea, kuidas sildistada.
PPPS Ootan kaasakõnelemist, arvamisi, abi.

Lisa kommentaar

