Norra 0 | Thank you for amusing me/ Everybody´s using me (has a dedication)

17. aug. 2010

Piia

Ma olen juba mitu päeva Eestimaal, tegelikult, sest enne 15nda keskpäeva sain Valka. Mis ma ikka teinud olen… Norramaal tulid meeletud unenäod. Ma võiks neid pikalt lahti seletada, aga tõesõnu: kui tunnete, et soovite mitu-mitu minutit vaikida, võin teile jutustada oma maailmapäästmisunesid. Esimesel korral marukarsklasena (kes ma ei ole) alkohoolikute käest, teisel korral kurja lapstööjõudu kasutava organisatsiooni Juvente küüsist. (Action!! (Y)) Või ka sellest, mida nägin Oslo kesklinnas telkides.

Öine Oslo oli päris tüütu. Lisaks nägin esimest korda, kuidas keegi ennast süstib. Ma oleks pidanud sellest kedagi teavitama. Valges aga näeb, et seal on kõik nii kena ja korras ning inimeste ilusaid ilmeid. Siin kodus nüüd vaatan ja võrdlen, sest midagi oleks nagu väga valesti. Juba Riias oli. Tulime lennukilt maha — kurb oli juba peale minna — ja mõtlesin, mis siin juhtund on. Liiga palav oli. Nii palav, et oleks tahtnud kohe ringi pöörata. Öö otsa istusime Riia kesklinnas, et poole seitsmest väljuvale rongile minna. Tahtsin leida selle pagana samba, mida ma kunagi näinud pole, sest alati, kui Riga satun, on see kas restaureerimisel või kaugel. Seekord ma ka selleni ei jõudnud. Kell oli umbkaudu üks. Lilleputkad olid öö läbi avatud ning ossid lasid ringi. Õiget läti keelt peaaegu ei kuulnudki, isegi laagris oli seda rohkem!  Enne kui pimenes, käisime pitsat söömas. Valisin nime järgi lihtsalt mingi pitsa, pärast kriblasin neile salvräti peeale, et nad peavad ilmtingimata retsepti muutma.

Igatahes, kõndisin siis linnas, otsitut ei näinud, aga siiski midagi hoopis põnevamat. Keset üht topeltrealist teed oli saareke, millele viis ülekäiguradu vaid ühest kohast. Seda viimast ma aga ei teadnud. Ronisin seal allee keskel ringi, et teada, mis lõpus on. Reegleid rikkuda aga ei tahtnud, niisiis pöörasin ümber. Seekord vaatasin aga tähelepanelikumalt, mis ilmelikust kuplist ma mööda vantsisin. Selle, mis oli plastlaudade ja prügikastide manu ning kruusal. Seal oli ka telk. Uks oli eest lahti, nii et paar karvaseid jalgu paistis. Tuju oli mul kohe palju huvitavam.

Puhusin üldse öö otsa seebimulle.

Oslos magasin kaks ööd. Teise põõnasime katuse all, sest telk oli väga märg. Saime Korea päritolu norraka juurde, kes ühtki Aasia keelt ei mõista. Lahe oli, sain ka videomaastikul haritud. Nom Nom Nom Nom Nom Nom Nom

Põhimõtteliselt ma harjun nüüd Eestiga ja mõttega, et ei pea ingliskeelseid viisakusvormeleid kasutama.

http://www.youtube.com/user/lassegg#p/u/8/I3NkQ00_ZbI

Lisa kommentaar

