Austus tuleb välja teenida

18. nov. 2010

Täna on peaaegu ostupäev. Apteegist käisin isegi veidi enne veerand 10 (arvan, et mõtlen seda kellaaega) silmatilku toomas ja pärast eesti keele tundi tundus kasulik Instrumentaariumisse minna. Eelmine optika kadus pärast seda, kui nad enam normaalse hinna eest suurema BC-ga läätsi tellida ei lasknud. Nüüd on seal lillepood. Mõtlesin siis, et, jah, Instrumentaariumis ei ole küll enam sajakroonist hinnavahet, aga vähemalt saab kauba kohe kätte. Nüüd siis korras.

Kaubahalli ja Kaubamaja mänguväljaku vahel on ilmselt veel praegugi üks slovaki tädi, neiu. Sellise màma õhustikuga naisterahvad tunduvad ikka tädid. Ega paljud vist (esimest) bakalaureust välismaale tegema tule. Tal oli süles miljon roosi. Sellised suured jõulised pikad punakollaornažikad. Ta otsustas minu kinni nabida, sest kogub minisugustele lastele raha. Pistis mulle esmalt ühe lille kätte. Naistepäev vist ei ole ju?? “Do you speak English?” Siis saingi teada. “So a little money, please?” Surkasin talle lille tagasi öeldes, et pean vaatama, kas mul tengelpungas üldse midagi on. Ma käin tavaliselt ringi, raha pangakaardil, ja ka seekord oli nii. Nüüd oli minu jaoks liig, sest ta ütles mulle otse, et vahest tahan ma pangaautomaadi kallale minna, or sth. Ma soovitasin tal lilli säilitada või hoida või pidada jne.

“Kahju, et me kohtusime, sa rikkusid mul tänase päeva ära.” (Eile näidati kultuurilugudes “Viimset reliikviat”.)

Kuidas ma ise selle olukorra temana oleks lahendanud? Ma oleksin ehk lausunud: “Ahah, aga hiljem võib tagasi tulla. Ma olen siin veel mõnda aega.” Ma lihtsalt ei kannataks, kui mõni slaavi moor-màma-neiu mu seljataga passiks, hai ilme palgel, senikaua kui mina PIN-koodi sisse toksin. Eriti kui ta kalduks veel üle õla kiikama. Hoopis teisiti oleks delikaatne. Minuna seda olukorda lahendada mõtet pole. Slovakkias oleks ehk normaalne sedaviisi küsida.

Kaubakastis oli tore, ainult “Raha sisse” automaadi juures oli saba, nii et sinna ei läinud. (Mul polnudki rahakotis raha või väikest summat.) Instrumentaariumis on mõnus kampaania: ostes kaks kuuest läätsepakki, saab kolmanda tasuta. Ilmselt tahavad nad tegelikult, et 6×6 tükki korraga ostetaks. Kumbki silm on enamasti eri tugevusega.

Tehkem šokolaadivaba päeva ja õppigem saksa ortograafiareeglite põhist inglise keelt lugema.
Siin.

Lisa kommentaar

