Misread elik tõlkes sõbranna

16. jaan. 2011

Kings of Convenience´il on säärane mõtlik laul “Misread” ja kuna mul  o n  palju-palju muud targemat teha, leidsin motivatsiooni seda tõlkida. Kõik algas viimasest salmist ja siis pausiga algusest keskele. Ma tegin parima, et hoiduda imelike sõnade kasutamisest. (Seda viga teevad näiteks Stephanie Meyeri tõkijad.) Video on kena ja täiesti ühe lasuga tehtud. Youtube´i-vabadus kukkus ka läbi. Teinekord uuesti. (Avastasin open-in-new-window-linnukese.)

Tavalise sundmõttetegevuse tagajärjel suutsin sõnastada selle, millega ma olen vähemalt paari inimest ehmatanud ja mis võtab kokku minu arvamuse (ilmselt) kõigist, kes lugema satuvad. Tõlkes “sõbranna”, tõlkes “sõber”. Need on siis lühikoondvariant fraasidest, millega kirjeldan eranditult indiviide tutvusringkonnast. Parimad neist on deskriptsioonid nagu “inimene, keda austan/imetlen” ja mõni sarnane. Mõned on nende arust, kelle kohta nad käivad, õelad. Teie tervise pärast ei too ma neid ise välja. Igatahes on sõna “tõlkes” ette lisada palju leebem, kui ainult jutumärkidega nimisõna kasutada. Mul on uus missioon tegelikult mõlemad sisemonoloogist kaotada, nii jutumärgid kui ka “tõlkes”, sest võib-olla siis muutub midagi. Mul on vahepeal tunne, et olen mitu aastat oma elust vahele jätnud. Kokkuvõte on tegelikult: mine trenni. Lähme trenni!! Ei saa olla nii julm, et nimetada nii neid, kes ennast vabatahtlikult sõbraks nimetavad (ei tohi öelda “sõbraks peavad”). Mental ja issues. Mul on mingisugune vähem kerglane arusaam sellest.

Et sõbraks sind nimetada,
võiksime läbi saada.
Palun, ära arva,
et jäädki nüüd üksinda.
Vaatlus, mida läbi viin,
jah, võib-olla ongi
mu küüniline kiiks.
Kuid kummal on väärpilt?
Mis ma ka tean?
Nii läks ta taas.

Sõber pole tulp,
ambitsiooni vahepunkt.
Miks alles küll ma nüüd näen,
et sõprusest edasi ei läe?
Mis ma ka tean?
Nii on see taas.

Miks mu eest varjati,
et umbes alati
kõige üksikumad rahvast
on need, kes aina räägivad tõtt?
On need, kes tõid muutusi,
trotsides näotusi?
See on nüüd omal otsus,
kas riskida või jätta mask.

Mis ma ka tean?
Olen siin taas.
Mis ma ka tean?

Lisa kommentaar

